رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۵ هزار و ۹۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۳ هزار و ۹۸۴ فقره پرونده تثبیت مالکیت شده و برای آن‌ها سند مالکیت صادر شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به مزایای سنددار شدن اراضی کشاورزی، گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی ایجاد بستر مناسب در راستای خدمت رسانی بهتر به کشاورزان و همچنین جلوگیری از معضل زمین‌خواری است.

وی ادامه داد: طبق آمار اداره ثبت اسناد و املاک استان، برای حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی به مساحت بیش از ۵۰۰ هزار و ۵۷۵ هکتار در بیش از ۴۱ هزار و ۳۴۰ قطعه سند تک برگ با کاربری کشاورزی صادر شده است.

شهبازی تاکید کرد: از ابتدای اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۱۳۹۴ تاکنون، تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۸ فقره پرونده به مساحت بیش از ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی بهره برداران، در راستای تفاهم نامه منعقده به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ها معرفی شده است.

به گفته وی، در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، از سال ۱۴۰۱ تاکنون هفت هزار و ۹۴۴ فقره پرونده به مساحت ۱۲ هزار و ۲۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و سند دار شده است.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.