رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به تداوم فعالیت جبهه هوای گرم در استان گفت: حداکثر دما در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹ درجه رسید که در بوکان ثبت شده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در مناطق جنوبی استان جوی پایدار حاکم است، اما در مناطق شمالی با عبور امواج ناپایدار بارشی، افزایش ابر، بارش رگباران باران پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد تداوم دارد.

وی با اشاره به بارش باران در مناطق شمالی استان اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۲.۵ میلی‌متر بارندگی در خوی و ۱.۷ میلی‌متر بارندگی در چایپاره ثبت شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص تداوم گرمای تابستانی در این منطقه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر دمای هوا در بوکان به ۳۹ درجه سانتی‌گراد، مهاباد، پیرانشهر، شاهین‌دژ و نقده به ۳۸ درجه سانتی‌گراد، اشنویه به ۳۷ درجه سانتی‌گراد، میاندوآب و سردشت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید که به ترتیب گرمترین شهر‌های استان بودند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته تکاب با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۲۱ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.