رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب، باروق و چهاربرج گفت: طبق مباحث مطرح شده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان مورد تصویب قرار گرفت.

فاطمه علیزاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میاندوآب، باروق و چهاربرج با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های میراث فرهنگی میاندوآب تصویب شده، گفت: از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ساختمان جدید موزه این شهرستان در طول سال اختصاص دارد.

وی افزود: همچنین ۲۰ میلیارد ریال برای طرح ساماندهی و محوطه‌سازی پل تاریخی تاتاوی یا همان میرزارسول در طول سال اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات ۱۴۰۳ باروق نیز ۶ میلیارد ریال اعتبار برای طرح مرمت، حفاظت و نگهداری محوطه‌های باستانی شهرستان تصویب شد.

پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب از جمله آثار گردشگری این شهرستان است که از دوران قاجاریه به یادگار مانده است.

پل میرزا رسول در غرب شهرستان میاندوآب و در پنج کیلومتری جاده میاندوآب به مهاباد، بر روی رودخانه سیمینه‌رود ساخته شده‌ و این پل توسط معماری به نام "میرزا رسول" در اوایل دوره قاجار ساخته شد.

قدمت این پل که در سال ۱۳۷۷ به شماره ۲۰۶۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده به دوره قاجاریه برمی گردد و در آن دوران به عنوان تنها پل ارتباطی میاندوآب با اورمیه محسوب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.