مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: قرار است با همکاری شهرداری بوکان سایت موزه‌ای در محوطه تپه تاریخی قلایچی راه‌اندازی شود.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حضور مصطفی ده‌پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سجاد علی بیگی رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی، خشایار صنعتی فرماندار، ناصح محمدخانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوکان بازدیدی از محل کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه گورستان تاریخی قلایچی بوکان انجام و سپس جلسه‌ای با این مضمون در فرمانداری بوکان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در پایان این جلسه تفاهم‌نامه‌ای به منظور واگذاری تپه قلایچی بوکان به شهرداری این شهرستان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و احداث سایت موزه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی به امضا رسید.

صفری در ادامه گفت: طبق این تفاهم‌نامه مجوز‌های زیرساخت‌های گردشگری در اطراف تپه قلایچی بوکان، توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صادر و با همکاری شهرداری و تأمین اعتبار لازم سایت موزه ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در خصوص آخرین وضعیت احداث موزه باستان شناسی بوکان هم افزود: متأسفانه پیش از این زمین واگذار شده توسط شهرداری به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، دارای سند ثبتی به نام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده که همین امر باعث توقف طرح شده و در این جلسه اداره کل آمادگی خود را پس ازحل شدن این موضوع برای تخصیص اعتبارات لازم اعلام کرد.

در کاوش اخیر گورستان تاریخی اطراف تپه قلایچی آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی به‌دست آمده که در موزه‌ها نگهداری خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.