سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست باروق گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۳ شکارچی متخلف سهره طلایی را در مناطق کوهستانی بخش نختالوی این شهرستان دستگیر کردند.

مهدی چاردولی سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست باروق گفت: ۳ شکارچی متخلف که با استفاده از دام تور، ۶ قطعه سهره طلایی را زنده‌گیری کرده بودند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر و سهره‌ها در دامن طبیعت رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر گونه شکار پرندگان در این منطقه ممنوع است، این ۳ شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست باروق در ادامه گفت: سهره طلایی پرنده خوش‌آواز در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزار‌ها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند.

وی افزود: تداوم شکار سهره طلایی و عدم توان زادآوری این پرنده در اسارت باعث شده که تداوم نسل این پرنده زینتی در این منطقه با مشکل مواجه شود و به همین دلیل از همه دوست داران محیط زیست درخواست می‌کنیم هرگونه تخلف زیست محیطی بویژه در زمینه شکار پرندگان را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.