رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال کشت آفتابگردان آجیلی در استان در مقایسه با پارسال ۵ درصد افزایش یافته است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۵ درصدی کشت آفتابگردان آجیلی در استان، گفت: سطح کشت آفتابگردان آجیلی در استان امسال ۲۴ هزار و ۸۰۰ هکتار و سطح کشت آفتابگردان روغنی ۲۶۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد آفتابگردان آجیلی ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و آفتابگردان روغنی ۲۶۰ کیلوگرم در هکتار است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۷ هزار و ۴۰ تن محصول آفتابگردان آجیلی و ۶۷۶ تن آفتابگردان روغنی برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت آفتابگردان در شهرستان خوی با ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار و بعد از آن در شهرستان‌های ارومیه و نقده است.

وی خاطرنشان کرد: سطح کشت شهرستان ارومیه در سال جاری ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار است.

شهبازی با اشاره به اینکه محصول آفتابگردان آجیلی بیشتر در داخل استان مصرف و به صورت محدود به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود، یاد آور شد: بیشتر ارقام آفتابگردان کشت شده در استان از ارقام هیبرید خارجی شامل s ۳۰۰ و s ۴۰۰ و ارقام محلی مانند قلمی و دور سفید هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.