مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت گلرنگ، گفت: در سال زراعی جاری ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم به کشت این محصول اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۴۰ تن گلرنگ از مزارع استان برداشت شود.

مهدیه فلاح مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین سطح زیر کشت محصول گلرنگ در شهرستان‌های پلدشت، ارومیه و تکاب بوده و ارقام گلدشت، فرامان و صفه مورد کشت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: گلرنگ گیاهی کم توقع و مقاوم به خشکی و شوری زمین با خواص شگفت‌انگیز بوده که به خوبی در اراضی شور و کم بازده پرورش می‌یابد و گسترش سطح کشت آن علاوه بر تامین اقتصاد کشاورزان گامی مهم در جهت خودکفایی تولید روغن خوراکی در کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه کشت گلرنگ علاوه بر اینکه به عنوان گیاه دارویی مطرح است، می‌تواند به عنوان یک گیاه روغنی بسیار مهم در کاهش وابستگی کشور به واردات روغن و به ویژه با توجه به نیاز آبی کم این گیاه در شرایطی که منطقه با مشکلات خشکسالی روبر است، بسیار قابل توجه باشد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر تمام این مزایا، گلرنگ به عنوان یک گیاه بسیار مهم در تناوب زراعی دیم زار‌ها جهت نیل به پایداری عملکرد مطرح است.

وی افزود: خرید تضمینی گلرنگ تولیدی توسط تعاون روستایی به نرخ ۳۲۰ هزار ریال انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.