مدیر جهاد کشاورزی لاشار سیستان و بلوچستان گفت: برداشت گلرنگ از هشت هکتار از اراضی کشاورزی لاشار آغاز شد.

قنبر نارویی گفت: کشت گلرنگ در لاشار نسبت به سال قبل ۲ برابر شده و علت این افزایش پایین بودن نیاز آبی و استقبال کشاورزان منطقه از این محصول است.

او گفت: تغییر الگو‌ی کشت با هدف مقابله با پدیده خشکسالی از عوامل انتخاب گیاه روغنی گلرنگ برای کشت در شهرستان لاشار است.

مدیر جهادکشاورزی لاشار گفت: برداشت گلرنگ تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و عملکرد این محصول در هر هکتار۱۸۰ تا ۲۰۰کیلوگرم گل گلرنگ است.

نارویی گفت: گلرنگ برداشت شده علاوه‌بر خود شهرستان به زاهدان و استان‌های همجوار صادر و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش‌از یک تن ۵٠٠ کیلوگرم گل گلرنگ از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت شود.

برگ‌های آن پهن، دندانه دار و بدون دمبرگ است که گل‌های آن منفرد، لوله‌ای و به رنگ زرد مایل به قرمز بوده که در انتهای ساقه ظاهر می‌شود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار