فرماندار ویژه مهاباد گفت: تاکنون ۹۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: طبق بخشنامه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از دی‌ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد، میزان تسهیلات از ۲ میلیارد ریال به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: امسال هزار و ۴۰۰ مورد تسهیلات ساخت مسکن در سطح روستا‌های این شهرستان و شهر‌های گوگ تپه و خلیفان اختصاص یافته و تاکنون هزار و ۳۱۳ پرونده تشکیل شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه افراد فاقد مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات دولتی برای ساخت منزل و مقاوم‌سازی استفاده کنند.

عباسی افزود: از مجموع ۱۵ هزار و ۳۳ واحد منزل روستایی در مهاباد تاکنون ۴۷ درصد مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین استانی حدود ۱۳ درصد بیشتر است.

وی همچنین از واگذاری ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه زمین با موقعیت مناسب در روستا‌های حاشیه شهر خبرداد و گفت: در راستای کمک به صاحب خانه‌شدن مردم و همچنین بهبود وضعیت کرایه و اجاره‌نشینی برای همگی این واحد‌ها تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: همچنین دریافت کنندگان این قطعات موظف هستند ظرف مدت ۶ ماه نسبت به اجرای عملیات ساخت و ساز و احداث مسکن اقدام کنند.

مهاباد با ۱۹۷ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.