فروش خودرو‌های برقی در آلمان در نیمه اول سال جاری میلادی ۱۶.۴ درصد کاهش یافته است.

یورونیوز در مطلبی به بازار رو به رکود خودرو‌های الکتریکی آلمانی پرداخت و نوشت: با وجود میلیارد‌ها یورو سرمایه گذاری در بخش تولید، فروش خودرو‌های برقی در آلمان در نیمه اول سال جاری میلادی ۱۶.۴ درصد کاهش یافته است.

گروه خودروسازی زداف فریدریشسهافن (Friedrichshafen ZF) در نتیجه کاهش فروش خودرو‌های خود مجبور شده است بخش از نیرو‌های خود را اخراج کند. این شرکت به تنهایی حدود ۱۴ هزار کارمند را اخراج خواهد کرد. سایر شرکت‌ها نیز همین سناریو را دنبال خواهند کرد.

خودروسازان می‌گویند در عرصه خودرو‌های الکترونیکی از آمریکا الگوبرداری کرده اند و برای ادامه نیازمند یارانه دولتی هستند. آنها همچنین شکایت دارند که برق در ایستگاه‌های شارژ بسیار گران است.

بحران در آلمان صرفا به خودرو‌های الکتریکی ختم نمی‌شود. بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است.

بانک مرکزی آلمان اعلام کرده است که «هنوز شاهد آغاز روند بهبود اوضاع اقتصادی در کشور نیستیم و در سه ماهه نخست امسال هم شاهد پائین آمدن تولید ناخالص داخلی در کشور بودیم.»

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار