رئیس جمهور نیکاراگوئه در اظهاراتی از تحریم‌ها و سیاست‌های غرب علیه روسیه انتقاد کرد.

دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه اعلام کرد «ناتو با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، صرفاً نشان می‌دهد که آنها راهزن و گانگستر هستند. اینها راهزنان هستند، بزرگترین راهزنان روی کره زمین، که جرات می‌کنند منابع مردم روسیه را بدزدند.»

وی افزود: دولت یانکی، دولت راهزن، درست مانند حاکمان اروپایی، کاملاً درک نمی‌کند که با این همه جنایتی که در حوزه اقتصادی، در حوزه مالی انجام می‌دهند، باعث تضعیف فعالیت مالی خودشان می‌شوند.

اورتگا گفت: آنها تحت عنوان دموکراسی اقدامات گانگستری خود را برای محافظت از دولت فاشیست اوکراین انجام می‌دهند تا بر روسیه تسلط پیدا کنند و دست برتر را بدست آورند. اما ما مطمئن هستیم که آنها خودشان قبلاً شکست خورده اند، زیرا با همه این تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال می‌شود، فرصت‌های جدیدی را برای دیگران باز کرده و اقتصاد کشور‌های ناتو را تضعیف کرده است.

وی در ادامه گریزی به وقایع تاریخی زد و افزود: بگذارید یک بار برای همیشه کشور‌های عضو ناتو بفهمند. همانطور که ناپلئون نتوانست روسیه را شکست دهد، همانطور که هیتلر نتوانست روسیه را شکست دهد، آنها نیز نخواهند توانست روسیه را شکست دهند. آنها در حال حفاری چاه برایخود هستند و هر چه این جنگ بیشتر ادامه یابد، هزیبنه بیشتری بر گردن خودشان خواهد بود.

رئیس جمهور نیکاراگوئه در انتها گفت: جهان غرب با وارد شدن به جنگ با روسیه قبر خودش را می‌کَنَد. به آنچه که روسیه اکنون به دنبال صلح است، نگاه نکنید. پوتین یا غیر پوتین اجازه نخواهد داد روسیه شکست بخورد و شما می‌دانید که اگر ایالات متحده و ناتو اوکراین را ترک نکنند، این تجاوز غرب به روسیه چگونه پایان خواهد یافت.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار