پارلمان رژیم صهیونیستی سازمان آنروا را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی به شدت از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا خشمگین است. تل‌آویو به خوبی به نقش موثر این نهاد وابسته به سازمان ملل در حمایت از فلسطینیان واقف است، از این رو از هیچ تلاشی برای تضعیف آن دریغ نمی‌کند.  

به گزارش الجزیره، پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست امروز (دوشنبه) ۳ لایحه جنجالی را به تصویب رساند که براساس آنها دفاتر آنروا در سرزمین‌های اشغالی تعطیل و این نهاد وابسته به سازمان ملل نیز تروریستی اعلام شد.  

براساس لایحه نخست، سازمان آنروا از انجام هرگونه عملیاتی در سرزمین‌های اشغالی شامل بیت المقدس منع می‌شود. این لایحه با ۵۸ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف به تصویب رسید.  

لایحه دوم، مصونیت‌هایی که به کارکنان سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی اعطا می‌شود، از کارکنان آنروا سلب شد. بدین ترتیب این افراد در خطر پیگیری‌های قضایی قرار می‌گیرند. این لایحه نیز با ۶۳ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف به تصویب رسید.  

لایحه سوم، سازمان آنروا را یک نهاد تروریستی می‌خواند و از کابینه رژیم صهیونیستی می‌خواهد روابط خود را با این نهاد قطع کند. این لایحه نیز با ۵۰ رای موافق در برابر ۱۰ رای مخالف به تصویب رسید.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار