وکیل «عمران خان» نخست وزیر پیشین پاکستان از بازداشت رئیس و سخنگوی این حزب توسط پلیس اسلام آباد خبر داد.

 «علی ایجاز بوطار» (Ali Ijaz Buttar) وکیل «عمران خان» نخست وزیر پیشین پاکستان اعلام کرد که ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی پلیس این کشور به دفتر این حزب یورش برده و ۲ عضو ارشد آن را بازداشت کردند.

به نقل از «داون»، پلیس این کشور به دفتر حزب تحریک انصاف (PTI) در اسلام آباد یورش برده و «گوهر علی‌خان» رئیس این حزب را بازداشت کرده است.

علاوه بر «گوهر علی‌خان» رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان، رئوف حسن سخنگوی حزب نیز امروز (دوشنبه، ۲۲ جولای) در دفتر این حزب در اسلام آباد بازداشت شده است.

در بیانیه حزب مذکور آمده است: این کاملا شرم آور است که چگونه پلیس اسلام آباد به تمسخر و نادیده گرفتن کامل قوانین در این کشور ادامه می‌دهد. در پاکستان قانون جنگل حاکم است.

این در حالیست که در آذر ماه سال ۱۴۰۲ جانشین «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان که با اتهاماتی در زندان به سر می‌برد، انتخاب شد.

انتخابات درون حزبی حزب تحریک انصاف پاکستان در ۱۱ آذر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد. در این انتخابات درون حزبی، عمران خان از ریاست حزبش کناره گیری کرده و «گوهر علی‌خان» (Gohar Ali Khan) به عنوان رئیس جدید این حزب انتخاب شد. وی یک حقوق دان و از شخصیت‌های تأثیرگذار در حزب عمران خان شناخته می‌شود.

عمران خان از سال ۱۹۹۶ مؤسس و رئیس حزب تحریک انصاف بود.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار