مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۴۹ هزار تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۴۹ هزار تن گندم توسط ۴ مرکز خرید تضمینی این شهرستان شامل مراکز خرید روستا‌های گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند، خریداری شده و این روند تا پایان فصل برداشت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان، کارشناسان جهادکشاورزی، عاملین تشخیص و ذیحسابی به صورت تمام وقت از ۸ صبح تا ۸ شب با حضور تمام وقت در مراکز خرید تضمینی این شهرستان بر روند خرید گندم از جمله نحوه تعیین اُفت مفید و غیر مفید، درصد رطوبت، سن‌زدگی و کیفیت این محصول نظارت دارند.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: به دلیل پایش‌های مستمر مزارع توسط کارشناسان جهادکشاورزی و توجه کشاورزان به توصیه‌های فنی آنها، بیماری زنگ زرد و آفت سن در مزارع غلات به خوبی مدیریت و کنترل شد و گندم تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به خرید تضمینی دانه‌های روغنی در مرکز سیمینه روستای گوگ تپه عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار و ۶۴۵ تن کلزا و ۱۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم دانه روغنی کاملینا توسط مرکز خرید سیمینه میاندوآب از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

مقدم اظهار کرد: تمامی مراکز خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی این شهرستان نیز همسو با مراکز خرید در سراسر استان، در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، در راستای خدمات رسانی به کشاورزان تعطیل نیست و محصول تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.