رئیس کارگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده که ۱.۵ برابر مدت مشابه پارسال است.

رسول خلیلی رئیس کارگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد گفت: بیش از ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در سطح شهرستان مربوط به سگ گزیدگی سگ‌های ولگرد بوده که صاحبان آنها کنترل بر روی آن ندارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب خطری برای سلامت شهروندان است، اضافه کرد: ۶۰ درصد سگ گزیدگی در مناطق شهری و ۴۰ درصد دیگر مربوط به مناطق روستایی بوده است.

رئیس کارگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد ادامه داد: اغلب سگ گزیدگی‌ها مربوط به قسمت‌های تحتانی بدنی و هچنین مواردی شامل سر و صورت نیز بوده است.

خلیلی با بیان اینکه برای تمامی این افراد واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تزریق کرده‌اند، اظهار کرد: چنان چه برای فرد حیوان گزیده واکسن تزریق نشود، احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.

وی گفت: شهروندان در مواجهه با حیوانات ناقل بیماری‌ها و سگ‌های بلاصاحب، بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری با واحد پیشگیری از بیماری هاری از طریق شماره تلفن ۰۴۴۴۲۲۴۰۲۰۲ تماس بگیرند.

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در مهاباد سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهاد‌های مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر نداشته اند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.