مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد گفت: حدود نیم تُن گربه‌ماهی فاسد که در حاشیه سد مهاباد رها شده بود، معدوم شده است.

جواد شاشانی مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد گفت: حدود نیم تُن گربه‌ماهی که از روی شکل ظاهری آنها مشخص بود در رودخانه‌های جنوب کشور صید و سپس برای فروش به مهاباد منتقل شده بودند، در حاشیه سد مهاباد و در نزدیکی دوراه دهبکر این شهرستان رها شده بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و فاسدشدن این گربه ماهی‌ها بوی بسیار بدی از آنها متصاعد می‌شد و به همین دلیل اعضای این تعاونی ناچار شدند لاشه این ماهی‌ها را در خاک مدفون کنند.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد در ادامه گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این گربه‌ماهی‌ها به دلیل عدم بازار فروش، فاسد شده بودند و در اقدامی ناسنجیده لاشه آنها را به حاشیه سد مهاباد منتقل کرده بودند.

وی ادامه داد: اعضای این تعاونی که در طول این ایام صید ماهی متوقف شده و حفظ و حراست از دریاچه سد را بر عهده دارند، لاشه این گربه ماهی‌ها را معدوم کردند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این تعاونی سالانه بیش از ۴۰ تُن انواع ماهی را در دریاچه سد مهاباد صید می‌کنند، افزود: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی‌های بومی و غیربومی گرمابی شامل زردماهی، سفید رودخانه‌ای، کپور، آمور، سیم‌برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.