استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تامین امنیت زائران از وظایف اصلی مسئولان است، گفت: مرز تمرچین پیرانشهر از امن‌ترین مسیر‌ها و مرز‌های کشور برای تردد زائران اربعین است.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هیچ مورد امنیتی در سال‌های گذشته در تردد از مرز تمرچین گزارش نشده و امسال هم اقلیم کردستان عراق امادگی مطلوبی برای عملیاتی شدن تردد‌ها و ارائه خدمات دارد.

وی با قدردانی از سرکنسول جمهوری اسلامی در اربیل از بابت بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زوار اربعین، افزود: بازگشایی مرز تمرچین از نظر تثبیت مولفه‌های اقتدار و امنیت در منطقه نیز حایز اهمیت است که از مسئولان قرار گاه رمضان و سایر افراد که در این راستا به رغم وجود برخی مشکلات تلاش کردند قدردانی می‌کنیم.

معتمدیان با اشاره به پذیرایی مطلوب و استقبال اقلیت‌های دینی و اهل تسنن از زائران اربعین ادامه داد: این اقدامات حاصل کار‌های فرهنگی مطلوب و تلاش‌های مرتبط با اطلاع رسانی و اقدامات رسانه‌ای بوده است.

وی با تاکید ادامه روند اطلاع رسانی با پخش مستندات تهیه شده از رسانه و شبکه‌های مختلف گفت: لازم است هموطنان در جریان امکانات موجود قرار گرفته و بتوانند مسیر‌های مسافرتی خود را انتخاب کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲ تا ۲.۵ درصد از زائران از مرز تمرچین برای زیارت اربعین مشرف می‌شوند ادامه داد: آب و هوای مساعد استان و تفاوت دمای ۱۸ درجه‌ای این منطقه با جنوب کشور مهمترین مزیت برای مسافران داخلی و خارجی برای سفر به کربلاست.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل مستقیم مسافران به کربلا مهمترین چالش پارسال بود اظهار کرد: این موضوع رصد و آسیب شناسی شده و مقرر شده تا با بکارگیری خودرو‌های دارای سیستم سرمایشی مطلوب این چالش رفع شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه بهتر است مرز تمرچین فقط برای عبور زائران باشد اضافه کرد: اسکان زائران در کارخانه قند و موکب‌ها خواهد بود را که حفظ نظم و آرامش در مرز اولویت دارد.

معتمدیان با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب برای تردد زوار اربعین، گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوب و فاخری تحقق یافته است ولی این به معنی نبود مشکل نیست و تلاش می‌شود تا با بکارگیری همه ظرفیت‌های استانی مسیری خوب و سفری مطلوب برای زائران رقم زده شود.

وی با اشاره به اینکه ایمنی زائران بسیار حایز اهمیت است، اضافه کرد: این موضوع بخشی به راهداری و بخشی به راه و شهرسازی مربوط است که توجه بیشتری به زیرساخت‌های جاده‌های و راه‌ها داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: لازم است تا در زمینه اسکان و تغذیه در مسیر ظرفیت‌های حداکثری بکار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.