رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: الگوی هواشناسی تابستانی در آذربایجان‌غربی تقویت شد و این استان در ۲۴ ساعت گذشته، گرم‌ترین روز خود را در سال ۱۴۰۳ تجربه کرد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج جنوبی به منطقه و پدیده تقویت الگوی تابستانی، دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای هوا در پلدشت به ۴۰ درجه سانتی‌گراد، مهاباد، بوکان و نقده ۳۸ درجه سانتی‌گراد، شوط و چایپاره ۳۷ درجه سانتی‌گراد، اشنویه سلماس و ارومیه نیز ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: این روند افزایشی دمای هوا از تا روز سه‌شنبه هفته جاری در آذربایجان‌غربی تداوم دارد و، اما طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی از روز چهارشنبه دمای هوا ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌گند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: همزمان با این موج گرامای هوا در مناطق جنوبی استان پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود، اما در مناطق شمالی استان احتمال افزایش ابر و بارش باران پراکنده وجود دارد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اشنویه با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۹ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.