مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت بیش از ۲۰ هزار تن آلبالو از باغ‌های استان آغاز شد.

حکمت جعفری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برداشت آلبالو از سطح تقریبی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شده، گفت: طی ارزیابی‌ها امسال بیش از ۲۰ هزار تن آلبالو از باغ‌های زیر کشت این محصول برداشت شده است.

وی اضافه کرد: ارقام مجارستانی و محلی تنها رقم‌های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌رود.

جعفری ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارد، شهرستان خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستان‌های تابعه استان نیز در سطح کمتری کشت شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی، چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

جعفری اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به سایر نقاط کشور و کشور‌های همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۶ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب، هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه‌ها در این استان کشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.