مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۱۰ تن انواع گوشت دام و طیور در دامپزشکی‌های سطح استان با کنترل‌های بهداشتی صورت گرفته از چرخه ورود به بازار حذف شده است.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به حذف ۳۱۰ تن گوشت از چرخه ورود به بازار در استان، گفت: از این میزان گوشت توقیف شده بیش از ۳۰۸ تن مربوط به کشتارگاه‌های طیور و ۱.۵ تن نیز مربوط به کشتارگاه‌های دام سبک و سنگین بوده است.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع حدود ۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۱۵ میلیون قطعه طیور در سطح کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در همین مدت ۴۲ هزار بازدید هم از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های گوشتی صورت گرفته و ۱۲۲ تن گوشت نیز معدوم شده است.

خلیل زاده با بیان اینکه ۴ واحد عرضه گوشت در آذربایجان‌غربی طی امسال پلمب شده، اظهار کرد: ۲۵۱ مورد نمونه برداری هم از مراکز عرضه فرآورده‌های گوشتی صورت گرفته و نتایج آن به صاحبان آنها گزارش شده است.

وی با اشاره به شدت یافتن گرما و افزایش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک از حیوانات به انسان، از شهروندان خواست که از خریداری گوشت دام‌هایی که خارج از کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند، خودداری کنند.

هم اکنون ۱۲ کشتارگاه صنعتی دام و ۱۶ کشتارگاه طیور شامل ۶ کشتارگاه صنعتی و ما بقی سنتی در سطح استان فعال بوده و ناظر بهداشتی و شرعی در آنها مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.