فرماندار ویژه مهاباد گفت: اهلیت سنجی و شناسایی متقاضیان واقعی تسهیلات اشتغال‌زایی در راستای راه‌اندازی کسب و کار و شغل پایدار ضروری است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت:  مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون اهلیت سنجی و تشخیص صلاحیت متقاضیان اشتغال‌زایی از معرفی آنها به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات خودداری کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که بدون برنامه و تسهیلات خود را خارج از فضای کسب و کار خرج کنند هم برای خود و هم برای دستگاه مربوط مشکل ایجاد کرده و علاوه بر عدم اشتغال‌زایی فرد را نیز بدهکار سیستم بانکی می‌کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه اشتغال یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم بود، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با شناسایی افراد واجد شدایط و تسهیل در روند پرداخت وام‌ها نسبت به ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای افراد کمک کنند.

عباسی افزود: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به ثبت نام متقاضیان در سامانه اشتغال اقدام و یا راهنمایی لازم را به درخواست کنندگان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نهاد‌ها در راستای تحقق اشتغال شهرستان همکاری کنند، یادآور شد: هر دستگاه نیز باید به صورت ماهانه نسبت به ارایه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته مرتبط با اشتغال گزارش ارایه دهد.

در ادامه جلسه آخرین وضعیت سامانه رصد اشتغال و عملکرد ادارات در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.