مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: مجموع مشترکان برق استان یک‌میلیون و ۴۴۵ مورد است که ۶۲ درصد مشترکان برق استان خانگی و کشاورزی هستند.

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: ۳۸ درصد مشترکان برق استان خانگی، ۲۴ درصد کشاورزی، ۹.۶ درصد عمومی، صنعتی ۱۹درصد و بقیه سایر مصارف و مشترکان هستند.

وی ادامه داد: تمامی روستا‌های دارای برق آذربایجان‌غربی که در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا بوده که حتی برخی روستای زیر هشت خانوار هم در ردیف مشترکان قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به رغم داشتن ظرفیت، صادرات برق از استان نداریم بجز میزان اندکی که برای چند روستای اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از نیمه دوم خرداد تا کنون مدیریت بیش از ۶ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعات اداری در آذربایجان غربی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل تاثیر گذار بودن کاهش ساعات اداری در کاهش مصرف برق، با مصوبه هیات وزیران تغییر ساعات اداری در سال جاری نیز مصوب و اجرا شد که این طرح در آذربایجان‌غربی نیز همزمان با سایر استان‌ها در راستای پایداری هرچه بیشتر شبکه برق و گذر از پیک بار اجرا شد که در پی اجرای این طرح روزانه به میزان ۶ مگاوات شاهد مدیریت بار شبکه هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداراتی که توصیه‌های شرکت توزیع نیروی برق را رعایت کرده‌اند اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها از آغاز اجرای طرح تغییر ساعات اداری موظفند ٣٠ درصد مصرف برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد مصرف خود را پس از پایان وقت اداری کاهش دهند و ضمن تهیه مولد‌های خودتامین برای هر مجموعه، در ساعات اوج بار مصارف خود را از طریق ژنراتور‌های اضطراری تامین کنند.

کیامهر افزود: از ۱۵ خرداد ماه تاکنون مصرف برق ادارات سطح استان همه روزه توسط اکیپ‌های نظارتی شرکت توزیع نیروی برق استان کنترل می‌شود و ضمن شناسایی ادارات پر مصرف اخطار‌های لازم به این ادارات داده شده و در صورتی که پس از صدور ۲ اخطار اداره‌ای همچنان مصرف خود را مطابق الگوی اعلامی کاهش ندهد برق اداره مربوطه قطع می‌شود و این روند تا پایان دوره پیک بار تابستان امسال تداوم می‌یابد.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در راستای اجرای طرح پایش و کنترل مصرف برق ادارات استان تاکنون بیش از ۸۶۴ مورد بازرسی انجام و از این تعداد حدود ۴۳۲ اخطار صادر و برق ۴۲ مجموعه دولتی قطع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.