فرماندار ویژه مهاباد بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی مردم درباره تب‌دنگی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و پاکسازی اقدام کنند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه هم اندیشی مقابله با بیماری‌ها، گفت: باتوجه به گزارش‌های شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان، شهرداری‌ها موظف بوده نسبت به پاکسازی آب‌های راکد در سطح شهر و روستا که محل تجمع این بیماری است اقدام کنند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم اضافه کرد: باید با جدیت، اطلاع‌رسانی دقیق و بهره‌گیری از نکات آموزشی و بهسازی محیط زیست، راه‌های انتقال بیماری تب‌دنگی را شناسایی و برای پیشگیری، ضمن تعیین نقاط آسیب‌پذیر اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد ضمن انتقاد از افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در معابر شهری در ادامه گفت: این حیوان باعث رعب و وحشت در بین مردم شده و در صورت هرگونه گزیدگی احتمال ابتلا به بیماری هاری را افزایش می‌دهند که بدون درمان است.

عباسی از شهرداری خواست به صورت مستمر عملیات زنده‌گیری و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب را انجام دهد، یادآور شد: متاسفانه در برخی از موارد زنده گیری سگ‌ها با مقاومت شهروندان روبه رو خواهد شد.

وی در ادامه از پلمب سوئیت‌های غیرمجاز تاکید کرد و افزود: همچنین مراکز مشاوره‌ای که فاقد هرگونه و وجه قانونی هستند باید توسط بهزیستی شناسایی و همکاری دستگاه قضایی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.