کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۵ تن انواع موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان جمع‌آوری و امحا شده است.

رحیم رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: به دنبال تشدید بازرسی‌های بهداشت عمومی از مراکز عرضه موادغذایی، حدود ۳ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم انواع موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته و هزار و ۵۰۰ لیتر روغن چند بار مصرف فاسد شده به دستور دادستان شهرستان جمع آوری و امحا شده است.

وی اضافه کرد: مواد غذایی معدوم سازی شده شامل کیک و پفک، مواد نوشیدنی، لبنی و پروتئنی و روغن چند بار استفاده شده و تاریخ مصرف گذشته بوده که شناسایی و اقدام لازم به منظور حذف از چرخه مصرف صورت گرفته است.

رحیمی در ادامه گفت: در اجرای این طرح ادارات جهادکشاورزی، اصناف، نظارت بر اماکن، تعزیرات حکومتی، ستاد اجرائیات شهرداری، شبکه دامپزشکی، با این شبکه گشت‌های بازرسی مشترک داشتند و به طور متوسط ۲۲ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۱۱ تیم ۲ نفره در نوبت صبح و در ساعات بعد از ظهر در قالب ۴ تیم دو نفره از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی بازدید کرده اند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موادغذایی با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ و تلفن مستقیم واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد (۴۲۴۴۲۲۵۰) تماس بگیرند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا مسئولان مربوطه بررسی و نظارت را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.