کشف و ضبط بیش از سه تن انواع مواد غذایی فاسد در مهاباد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد از کشف و ضبط بیش از سه تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

امید صادق امیری سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط ۳ هزار و ۱۹۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز شامل ۱.۵ تن روغن سوخته به ارزش ۱ میلیارد ریال و بیش از یک و نیم تن انواع مواد غذایی به ارزش یک میلیارد ریال تاکنون کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: این مواد به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن توقیف شده بود و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

صادق امیری ادامه داد: همچنین ۱.۵ تن روغن سوخته غیر قابل مصرف با حضور نماینده مقام قضایی این شهرستان در محل امحاء و از چرخه انسانی خارج شده و بیش از یک و نیم تن مواد غذایی دیگر نیز به زودی و با کسب مجوز از مراجع قضایی امحا خواهد شد.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد، در اجرای این طرح ادارات جهادکشاورزی، اصناف، نظارت بر اماکن، تعزیرات حکومتی، ستاد اجرائیات شهرداری، شبکه دامپزشکی، با این شبکه گشت‌های بازرسی مشترک داشتند و به طور متوسط ۲۲ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۱۱ تیم ۲ نفره در نوبت صبح و در ساعات بعد از ظهر در قالب ۴ تیم دو نفره از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی بازدید کرده اند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مواد غذایی با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ و تلفن مستقیم واحدبهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد (۴۲۴۴۲۲۵۰) تماس بگیرند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا مسئولان مربوطه بررسی و نظارت را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.