رئیس اداره امور مالیاتی بوکان گفت: وصول مالیات در این شهرستان، طی سه ماهه نخست امسال با افزایش ۵۰ درصدی به بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

جعفر نیکی‌خواه رئیس اداره امور مالیاتی بوکان با بیان اینکه وصول مالیات در این شهرستان ۵۰ درصد افزایش یافته، گفت: از این مقدار حدود ۱.۷ میلیارد ریال به حساب شهرداری سیمینه و مابقی مستقیم به حساب شهرداری بوکان واریز شده است.

وی بیان کرد: پارسال نیز در مجموع ۷۲۰ میلیارد مالیات در بوکان وصول شد که ۲۱۰ میلیارد ریال آن به حساب دهیاری‌ها و مابقی هم به حساب شهرداری‌های بوکان و سیمینه واریز شده بود.

رئیس اداره امور مالیاتی بوکان با اشاره به اهمیت اطلا‌ع‌رسانی نحوه هزینه کرد منابع مالیاتی در ادامه گفت: این امر سبب افزایش مشارکت مردمی در امر پرداخت مالیات و نیز ارتقای فرهنگ مالیاتی خواهد شد.

وی همچنین جهت بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات مقرر در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از صاحبان مشاغل درخواست کرد تا فرم مربوطه را تا قبل از پایان مهلت قانونی یعنی ۱۵ مردادماه آینده که برای گروه زیادی از مشاغل بارگذاری شده، تکمیل و تائید کنند.

نیکی‌خواه افزود: مشاغلی که مالیات پارسال آنها که به موجب پیامک ارسالی به مودیان مبلغ صفر تعیین شده، نیازی به تایید فرم مربوطه یا مراجعه به اداره امور مالیاتی ندارند و ضروری است حساب‌های تجاری از حساب‌های شخصی تفکیک کنند.

وی یادآور شد: مهلت ارائه اظهارنامه و یا تکمیل و تایید فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای صاحبان مشاغل مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ مردادماه امسال بوده و مهلت ارسال اظهارنامه برای اشخاص حقوقی و اظهارنامه اجاره املاک نیز تا ۳۱ تیرماه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.