هزار و ۴۴۰ هکتار از مزارع میاندوآب علیه بیماری زنگ زرد سمپاشی شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: هزار و ۴۴۰ هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه بیماری زنگ زرد سمپاشی شده است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، افزایش رطوبت در مزارع و شرایط آب و هوایی مساعد از جمله دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد برای گسترش بیماری‌های لکه برگی غلات از جمله زنگ زرد گندم، پایش، ردیابی و کنترل بیماری در مزارع گندم منطقه ضروری است.

وی اضافه کرد: به منظور کنترل بیماری زنگ زرد اطلاع‌رسانی مناسب برای سمپاشی مزارع غلات بر علیه این بیماری، از طریق نصب بنر، ارسال پیامک کوتاه، صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی و انتشار آن در سطح روستا‌ها و فضای مجازی، برگزاری مانور، دوره‌های آموزشی- ترویجی و جلسات توجیهی با دهیاران انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: در سطح هزار و ۴۴۰ هکتار از مزارع غلات با بیماری زنگ زرد و در ۴۵۰ هکتار از مزارع غلات با سایر بیماری‌های لکه برگی مبارزه شده است.

مقدم افزود: در سطح ۱۸۵ هکتار از مزارع گندم نیز با بیماری فوزاریوم خوشه گندم مبارزه انجام گرفته و برای کنترل آفت سن تاکنون در ۸ هزار و ۷۹۶ هکتار از مزارع غلات با آفت سن مادری مبازره شیمیایی انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال همچنین در ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم و جو و ۴۲۰ هکتار از مزارع کلزا با علف‌های هرز مبارزه شده است.

وی اظهار کرد: گندم بعنوان یک محصول استراتژیک، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

شهرستان میاندوآب دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی، ۲۶ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است و سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.