آمریکا در نشست سران ناتو متعهد شد بسته جدیدی به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار شامل مهمات و موشک‌های ضد هوایی استینگر به اوکراین ارسال کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که واشنگتن یک بسته جدید «قابل توجه» از تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز فوری را برای حمایت از ارتش اوکراین به این کشور ارسال خواهد کرد. 

به گزارش وبسایت دولت آمریکا، این بسته ۲۲۵ میلیون دلاری که تحت نظارت جو بایدن ارائه می‌شود، شامل یک باتری موشک پاتریوت، مهمات برای سیستم‌های موشکی پیشرفته، موشک‌های ضد هوایی استینگر، گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ و ۱۰۵ میلی متری، سیستم‌های ردیابی نوری و سایر تجهیزات جانبی است. بلینکن اعلام کرد که کمک‌های جدید در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال خواهد شد.

نشست سران ناتو در واشنگتن در حال برگزاری است و جنگ اوکراین تا کنون مهم‌ترین موضوع در این نشست بوده است. اعضای ناتو اعلام کردند که اوکراین را با چندین سامانه دفاع هوایی راهبردی بیشتر تجهیز خواهند کرد. سران این ائتلاف نظامی همچنین متعهد شدند که دست کم ۴۳ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی کنند. افزون بر این، آمریکا به همراه هلند و دانمارک اعلام کرد که اولین جت‌های جنگنده اف-۱۶ ارائه شده توسط ناتو تا تابستان امسال در دست خلبانان ارتش اوکراین خواهد بود.

با این حال و عیلرغم تلاش‌های بسیار کی‌یف، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو عضویت فوری اوکراین در این بلوک را رد کرده و به گفتن اینکه «آینده اوکراین در ناتو است» بسنده کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار