مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید در مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا «پیشرفت» صورت گرفته است اما هنوز نمی‌توان آن را تضمین کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در خصوص روند مذاکرات آتش‌بس غزه که در دوحه در حال برگزاری است، به خبرنگاران گفت: «ما پیشرفت و امکان دستیابی به توافق را می‌بینیم. بدیهی است که نمی‌توان آن را تضمین کرد، زیرا جزئیات زیادی وجود دارد که باید بررسی شود».

به گزارش آناتولی، این مقام کاخ سفید در ادامه گفت: «در حالی که من با شما صحبت می‌کنم، تیم‌های ما در منطقه هستند. با بررسی بسیاری از این جزئیات، فکر می‌کنیم که مسائل باقی مانده قابل حل است و باید حل شود». او در ادامه گفت که نشانه‌ها از مذاکرات حال حاضر «مثبت‌تر» از مذاکرات ماه‌های اخیر بوده است.

مذاکرات آتش‌بس غزه مجددا از سر گرفته شده و روز گذشته نشست ۴ جانبه‌ای با حضور رئیس سیا، نخست وزیر قطر، رئیس سازمان اطلاعات مصر و رئیس موساد در دوحه برگزار شد. روزنامه واشنگتن پست امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع مطلع گفت که توافق در خصوص جنگ غزه نزدیک است و تصریح کرد که «چارچوب مفاد درباره جنگ غزه مورد توافق قرار گرفته است» و مذاکرات برای چگونگی اجرای توافق در حال انجام است.

با این حال و بر خلاف ادعای واشنگتن پست، جنبش حماس ساعاتی پیش اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال سیاست وقت‌کشی با هدف به شکست کشاندن این دور از مذاکرات همانند دوره‌های گذشته است. همزمان «اسامه حمدان» یکی از رهبران جنبش حماس به شبکه العربی گفت: «طرف اسرائیلی به تلاش‌های میانجی‌ها پاسخ نمی‌دهد و این دور کنونی مذاکرات را تهدید می‌کند».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار