منابع خبری می‌گویند بسیاری از قانون‌گذاران دموکرات منتظر هستند نشست سران ناتو پایان یابد تا درخواست‌های خود برای کناره‌گیری بایدن را منتشر کنند.

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع می‌گوید قانون‌گذاران دموکرات آماده هستند تا فارغ از خوب یا بد ظاهر شدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی نشست سران ناتو، پس از اتمام نشست و خروج مقامات خارجی از کشور، سیلی از بیانیه‌ها برای درخواست کناره‌گیری او را منتشر کنند.

در این میان، یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان می‌گوید در حالی که بسیاری منتظر کنفرانس مطبوعاتی بایدن در نشست ناتو هستند تا بنا بر نحوه ظاهر شدن او تصمیم نهایی را بگیرند، برخی دیگر همین حالا نیز تصمیم خود را گرفته و خواستار کناره‌گیری بایدن هستند.

گفته می‌شود نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و از مهم‌ترین حامیان بایدن از اعضای کنگره خواسته است برای امنیت ملی نظرات خود را تا زمان اتمام نشست نگه داشته و بیان نکنند. 

بایدن بار‌ها تاکید کرده است که از نامزدی دموکرات‌ها انصراف نمی‌دهد و اعضای کنگره باید از این درخواست خود دست بردارند. او همچنین حمایت ده‌ها دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنا را نیز دارد. در همین حال، کمپین بایدن در حال تلاش برای کم کردن نگرانی‌های کارکنان خود است و در یادداشتی که از آن به دست آکسیوس رسیده مدعی شده اگرچه به دلیل مناظره ضعیف، نگرانی‌ها در حال افزایش است، اما این امر به تغییر شدید در تعداد آرای مردم منجر نخواهد شد. 

اما یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان که نام او فاش نشده می‌گوید: «من شک دارم که مصاحبه، کنفرانس مطبوعاتی یا مناظره‌ای برگزار شود که نگرانی‌های دائمی درباره رئیس جمهور را برطرف کند». یک دموکرات دیگر گفت: «من فکر می‌کنم مردم صرف نظر از اینکه او چگونه کار خود را انجام می‌دهد، فقط منتظر پایان اجلاس ناتو هستند». 

وضعیت سلامت رئیس جمهور آمریکا در این کشور و به ویژه میان دموکرات‌ها نگرانی‌های جدی برانگیخته است. نانسی پلوسی که متحد دیرینه بایدن است، روز گذشته گفت که او باید به سرعت تصمیم بگیرد آیا قصد دارد در رقابت‌ها باقی بماند یا خیر. همچنین برخی منابع می‌گویند او به طور خصوصی عدم توانایی بایدن برای پیروزی در انتخابات را تایید کرده است. 

روز گذشته نیز منابع آگاه گزارش دادند که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا به طور خصوصی اعلام کرده پذیرای یک نامزد جدید به جز بایدن است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار