نماینده مردم سراب با اشاره به شدت خسارات سیل و تگرگ در روز‌های گذشته در این شهرستان گفت: انحصاری و بی رقیب بودن صندوق بیمه کشاورزی موجب نارضایتی کشاورزان است.

مجیبد نصیرپور در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و خسارت دیدگان ناشی از سیل گفت: نبود صندوق‌های بیمه‌ای با مزایای متفاوت علاوه بر اینکه موجب بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی شده بلکه بیمه شدگان هم ازنحوه ارائه خدمات و تعرفه خسارات گلایه دارند.

وی با تاکید بر اینکه بین هزینه پرداخت شده برای بیمه محصولات و تعرفه خسارات باید تعادل برقرار باشد خواستار ایجاد و راه اندازی صندوق‌های بیمه‌ای متنوع برای استفاده کشاورزان شد.

 نماینده مردم سراب افزود: پرداخت تعرفه خسارت بعد اززمان کل گیری و پایان سال زراعی از دیگر مشکلات بیمه‌ای کشاورزان منطقه است که باید مرتفع شود.

در ادامه فرماندار سراب میزان خسارت سیل و تگرگ به اراضی کشاورزی و باغی را ۱۳۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

علی جهانی با بیان اینکه دراثر سیلاب روز‌های گذشته حدود ۸۵ هزار تن محصولات کشاورزی از بین رفته است افزود: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزراع کشاورزی و ۲۵۰ هکتار از اراضی باغی این شهرستان شامل محصولات گندم، جو، علوفه یونجه، کلزا، عدس، لوبیا و در باغات نیز سیب، زرد آلو و گردو دچار خسارت شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.