رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: با تلاش محققان این موسسه رقم جدید گلرنگ علوفه‌ای به نام بهرنگ جهت کشت در مناطق سرد و معتدل کشور معرفی شد.

روستایی گفت: با تلاش محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور رقم جدید گلرنگ علوفه‌ای به نام بهرنگ جهت کشت در مناطق سرد و معتدل کشور معرفی شد و پیش‌بینی می‌شود با معرفی این رقم جدید تولید این محصول در کشور افزایش یابد.

روستایی افزود: این رقم جدید قابلیت برداشت به صورت علوفه و همچنین دانه را دارد و درصد روغن آن ۳۰.۵ درصد است.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز این رقم جدید علوفه می‌توان به پتانسیل عملکرد و کیفیت علوفه‌تر و خشک بالا، سازگاری زیاد، مقاومت در برابر بیماری پژمردگی فوزاریومی و تنش‌های محیطی اشاره کرد.

روستایی گفت: بذر مادر رقم جدید گلرنگ علوفه‌ای به‌زودی در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌گیرد تا پس از تولید آن در سطح گسترده، از طریق جهادکشاورزی‌ استان‌های سردسیر و معتدل سردسیر در اختیار دیم‌کاران قرار گیرد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اظهار داشت: با معرفی این رقم تعداد ارقام علوفه این موسسه برای اقلیم‌های مختلف در کشور به هشت مورد افزایش یافت.

وی گفت: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور که بخش ستاد آن در مراغه قرار دارد تاکنون با احتساب این رقم جدید گلرنگ علوفه‌ای ۱۱۴ رقم محصولات زراعی دیم شامل حبوبات، غلات، گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی معرفی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.