ناصری گفت: زمین‌های زیر کشت نیشکر طرح‌های هفتگانه توسعه نیشکر به مساحت ۷۰ هزار هکتار در برابر حوادث طبیعی و قهری بیمه شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۷۰ هزار هکتار زمین زیر کشت نیشکر در کشت و صنعت‌های امام خمینی (ره)، دهخدا، میرزاکوچک خان، حکیم فارابی، امیرکبیر، دعبل خزاعی و سلمان فارسی در برابر حوادث طبیعی و قهری بیمه شدند.

او افزود: همچنین ۴ و ۴۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم و دانه روغنی کلزا که سالیانه به صورت تناوبی در این کشت و صنعت‌ها کشت می‌شوند، زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی گرفتند تا گامی مهم در افزایش ضریب امنیت غذایی کشور برداشته شود.

ناصری با اشاره به اینکه در سیلاب پارسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به واحد‌های هفتگانه نیشکری خوزستان خسارت وارد و بخش مهمی از مزارع نیشکر به زیرآب رفت و نابود شد، اظهار داشت: این در حالی است که اگر زمین‌های زیرکشت زیرپوشش بیمه بودند بخش مهمی از خسارت وارده به محصول نیشکر به صورت غرامت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی دریافت می‌شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنابع جانبی بهترین و اقتصادی‌ترین روش برای ایمن سازی محصول نیشکر در برابر حوادث طبیعی و پایداری تولید شکر را بیمه کردن این محصول راهبردی دانست و بیان کرد: این کشت و صنعت‌ها به تنهایی حدود ۴۰ درصد شکر کشور را تامین می‌کنند و طبق برنامه امسال در طرح‌های هفت‌گانه حدود ۶۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد و در بازار‌های داخلی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.