مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین گفت: بیمه محصولات کشاورزی به دلیل حفظ امنیت غذایی از بیمه کالا‌های مصرفی اولویت بیشتری دارد.

علی اصغر حیدری مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین در نشست مشترک با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در عرف جامعه ما بیمه کردن خودرو و لوازم خانگی اولویت بالایی دارد، اما کمتر کسی روی اهمیت بیمه محصولات کشاورزی تامل می‌کند.

وی اضافه کرد: محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی و طیور با توجه به نقش امنیت غذایی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و باید بهتر از کالا‌های مصرفی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

حیدری تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور و پیش بینی‌های هواشناسی اگر کشاورز و باغدار تحت حمایت بیمه نباشند، آسیب‌های غیرقابل جبرانی به بخش کشاورزی و امنیت غذایی وارد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در مورد محصول انگور و قرار گیری قطب تولید آن در شهرستان تاکستان باید بیش از گذشته کشاورزان را به سمت بیمه این محصول هدایت کنیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با اقدامات فرهنگی و ترویجی می‌توان بخش بزرگی از جامعه کشاورزان را با بیمه محصولات کشاورزی آشنا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.