مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته برای قاچاقچیان و متخلفان بیش از ۶ هزار و ۷۹۶ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال جریمه صادر شد.

 حضرتی با اعلام اینکه ۱۱۰ طرح نظارتی از سال گذشته تاکنون در استان آذربایجان شرقی اجرا شده است گفت: این طرح‌ها با همکاری و هماهنگی نهاد‌های متولی در زمینه بازرسی از بازار و واحد‌های صنفی اجرا شده است.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها از جمله شامل نظارت ویژه اربعین، مسکن، محصولات پتروشیمی، بازگشایی مدارس، نانوایی ها، لاستیک خودرو و لوازم خانگی و طرح نظارت ویژه ماه محرم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب طرح‌های مشترک با سایر نهاد‌های متولی برگزار شد گفت: در اجرای این طرح در سال گذشته ۹ هزار و ۶۶ مورد بازرسی در استان انجام و یک هزار و ۶۸۷ واحد دارای تخلف شناسایی و سه هزار و ۳۴۱ فقره پرونده تشکیل شد که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۳۲ درصد افزایش یافت.

حضرتی با تاکید بر اینکه سیاست سازمان تعزیرات حکومتی افزایش گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی بر بازار است ادامه داد: اجرای این گشت‌ها تاثیر زیادی در بازار دارد و موجب آرامش در بازار و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی می‌شود.

وی یادآوری کرد: در حوزه کالا و خدمات ۱۲ هزار و ۵۴۵ فقره پرونده وارد، ۱۲ هزار و ۴۹۵ فقره پرونده مختومه و در رسیدگی به این پرونده‌ها بیش از هفت هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال محکومیت برای متخلفان صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی عمده تخلفات بازاریان و اصناف را عدم درج قیمت کالا، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تقلب و عدم صدور فاکتور اعلام کرد.

حضرتی افزود: در حوزه قاچاق کالا و ارز سه هزار و ۹۰۵ فقره پرونده وارد و سه هزار و ۸۰۲ فقره پرونده مختومه شد.

وی با بیان اینکه در کنار انجام وظایف ذاتی خود به فکر جان و سلامت روحی و روانی مردم هستیم اظهار کرد: در حوزه بهداشت، دارو و درمان ۸۲۰ پرونده تخلف وارد و ۸۱۸ پرونده مختومه شده و در این بخش برای متخلفان بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال جریمه صادر شد.قاچاقچی کودشیمیایی در تبریز یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی در مجموع ۱۷ هزار و ۲۶۸ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد و ۱۷ هزار و ۱۱۷ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

حضرتی با تاکید بر اینکه بازاریان و اصناف استان از متدین‌ترین اقشار جامعه بوده و در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور حضور فعالی داشتند ادامه داد: این استان در طول تاریخ به لحاظ وجود کسبه متشرع و منصف زبانزد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.