فرماندار میانه از تامین ۲۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای ۸۹ پروژه شهرستان میانه در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار در حوزه‌هایی همچون حمل و نقل، آب، فرهنگی، مذهبی و هنری، مسکن، آموزش، بهداشت و درمان، امداد و نجات، کشاورزی، منابع طبیعی و … صرف خواهد شد.

هنربر با بیان اینکه اعتبارات شهرستان میانه نسبت به سال گذشته حدود ۴۹ درصد افزایش داشته گفت: شهرستان میانه نیازمندی‌های مهمی همچون احداث پل حصار، تامین آب شرب روستا‌ها و آسفالت راه روستایی، نوسازی مدارس و اجرای طرح هادی روستا‌ها دارد که باید با تامین و تخصیص اعتبارات برطرف شود و این امر با رساندن سرانهاعتبارات شهرستان میانه به متوسط استانی ممکن خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌هایی همجون برق کافی برای شهرک‌های صنعتی شهرستان، ادامه داد: متاسفانه کمبود برق در شهرک صنعتی، بسیاری از سرمایه گذاران را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه اد: در برخی حوزه‌ها پروژه‌های نیمه تمامی وجود دارد که با توجه به تاکیدات دولت برای اتمام آنها، نیاز به تخصیص صد در صدی اعتبارات آنها وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در این جلسه، با بیان اینکه شهرستان میانه یکی از شهرستان‌های توسعه نیافته استان است، گفت: این شهرستان نیازمند یک نگاه جامع در ابعاد مختلف به خصوص در زمینه شاخص‌های زیربنایی است.

حیدر فتح زاده نیز به موضوع ارتقای ترکمانچای به شهرستان اشاره کرده و گفت: دو شهرستان میانه در زمینه اعتبارات تامین شده، دارای فصل‌های جداگانه و تنوع موضوع هستند که این باعث می‌شود در تخصیص اعتبارات، برای یکدیگر نقش منفی نداشته باشند و ما سعی می‌کنیم ترکمانچای را به حد بالاتری برسانیم.

اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از پایین بودن اعتبارات شهرستان میانه نسبت به شاخص‌های استانی و کشوری انتقاد کرده، گفت: این پایین بودن شاخص اعتبارات، خود را در حوزه‌هایی همچون راه و آب شرب روستایی به وضوع بروز داده است.

در این جلسه برخی مدیران کل و معاونین در زمینه توزیع اعتبارات دستگاه‌های خود مطالبی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.