رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان از پرداخت 83 درصد از بیمه محصولات کشاورزی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری با اعلام این خبر گفت: در شهرستان های استان این در صد متفاوت است، در شهرستان ابهر حدود 75/93 در صد غرامت کشاورزان پرداخت شده، سلطانیه صد در صد ، حوزه ی گرماب 57 درصد، زرین آباد 70 در صد ، در قیدار 97 در صد ، در زنجان 90 درصد، در ماهنشان 26 درصد، دندی 86 درصد و درایجرود نیز 86 در صد غرامت به کشاورزان پرداخت شده که به طور متوسط 83 درصد از بیمه محصولات کشاورزی در استان پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: در حوادثی از قبیل سیل، خسارت سرمازدگی، یخبندان، خسارت گرما، تنش خشکی ، باد زدگی و باران های طوفان زا ، زلزله بیمه محصولات کشاورزی را تحت پوششذ قرار می دهد ، ولی درعوامل دیگری مانند آفات و بیماری ها و مشکلاتی که ناشی از مدیریت مزرعه می باشد بیمه شامل این غرامت ها نمی شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: در سال جاری تغییراتی در سیستم بیمه ایجاد شده است در پی همین تغییرات توصیه ی ما به کشاورزان این است که محصولات خود را در زمان مناسب بیمه ی تمام خطر( خطرات عمومی و انفرادی) نمایند.

جعفری ابراز امیدواری کرد و گفت: در سال زراعی 95-94 با کاهش حق بیمه سهم کشاورز و افزایش سهم دولت در پرداخت غرامت ها و از طرفی افزایش قابل ملاحظه ی تعهدات بیمه گر کشاورزان در دریافت حق بیمه ی محصولات خود دچار مشکل نخواهند شد .



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.