حجت الاسلام علی احدی گفت: با ابلاغیه وزیر ورزش و جوانان در قرارداد بازیکنان باید پیوست فرهنگی و اخلاقی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام علی احدی مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش  و جوانان در خصوص برنامه های این وزارت خانه برای ایام محرم گفت: جامعه ورزش ما انصافا جامعه امام حسینی و اهل بیتی است و همیشه به شکل‌های مختلف ارادت خودش را به محضر حضرت اباعبدالله علیه السلام نشان داده است. در این دهه هم اتفاقات خیلی خوبی را جامعه ورزش رقم زدند. بخش زیادیش به صورت خودجوش بوده و خود ورزشکاران، هیئات و مراسم‌هایی را خودشان برگزار می‌کردند. ایستگاه‌های صلواتی مختلفی را داشتند، اما ما به صورت متمرکز یک هیات عزاداری را ثبت کردیم تحت عنوان هیات عزاداری رهروان ورزشکار اباعبدالله که مخففش می‌شود روا که این هیات امسال شروع کرد فعالیتش را در همه کشور شعبی را خواهد داشت.

او ادامه داد:امروز هم فدراسیون کاراته ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ مراسمی را در فدراسیون کبگانیان برگزار می‌کند، ساعت ۱۵ فدراسیون پهلوانی ما در زورخانه شهید فهمیده مراسمی را دارد و عصر هم فدراسیون جانبازان و توان یابان برنامه‌ای را دارد این‌ها میزبانی می‌کنند بقیه فدراسیون‌ها و ورزشکاران ما را و عمومش برای ورزشکاران ما حضور آزاد است یعنی همه ورزشکاران از رشته‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند. به همین شکل ادامه خواهد داشت تا پایان محرم که هر روز یک فدراسیون میزبانی می‌کند برنامه عزاداری را برای باقی فدراسیون‌های ما و بعد از عاشورا یک مراسم متمرکز ملی هم در سراسر کشور همزمان این هیات خواهد داشت که رهروان ورزشکار اباعبدالله بتوانند آن ارادات خودشان را به محضر اباعبدالله داشته باشند بعد از دهه محرم هم می‌دانید که در اتفاق خوبی که رقم خورد در این سال‌های گذشته تشکیل ستاد اربعین وزارت ورزش و جوانان بود.

احدی در خصوص تصویب چندین مصوبه برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: یک کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی ورزش داریم که این ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ریاستش به عهده وزیر محترم ورزش و جوانان است و مصوباتش مصوبات شورای عالی فرهنگی است در همین سال‌های گذشته تعداد مصوباتی که این کمیسیون داشته برابری می‌کند با طول عمر این کمیسیون که بیش از مثلا ده یازده سال است سه تا مصوبه خیلی خوب داشته این کمیسیون که خلاء‌های اساسی فرهنگی در رشته‌های مختلف به ویژه فوتبال را می‌تواند برطرف کند و یک مصوبه‌ای دیگر هم در کمیسیون امنیت شورای امنیت آن جا مصوبه شده و آن چهارمین هم می‌تواند یک بخش زیادی از مشکلات را حل کند. یکیش ویژه تشکیل کانون هواداری برای باشگاه‌های حرفه‌ای است. باشگاه‌های ما از این به بعد یعنی فدراسیون فوتبال هم به ما این قول را داده که اگر باشگاه‌ها کانون هواداری نداشته باشند براساس آن دستورالعملی که به آن‌ها ابلاغ کردیم که با همکاری خودشان این دستورالعمل آماده شده دیگر مجوز حرفه‌ای به آن‌ها داده نشود و زشت است برای باشگاه‌های ما که ادعای حرفه‌ای بودن داشته باشند ولی یک کانون هواداری منظم، منسجم که بتواند خدماتی را هم حتی به هواداران خودش بدهد نداشته باشد.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش  و جوانان در درباره بی اخلاقی در نشست‌های خبری و مصاحبه هایی بازیکنان بیان کرد: دستورالعمل خیلی مهمی که سال‌ها آرزوی عزیزانی که در حوزه فرهنگی ورزش کار می‌کنند بوده و هیچ وقت محقق نمی‌شده توسط وزیر محترم ابلاغ شد و آن الزامات اخلاقی و فرهنگی قرارداد‌های بازیکنان است در عالم حرفه‌ای قرارداد بازیکنان آن حرف اول و آخر را می‌زند یعنی شما باید آن قرارداد آن قدر محکم باشد و از طرفی هم حق و حقوق بازیکن در آن مراعات شده باشد و هم حق و حقوق باشگاه و هم حق و حقوق مردم و هوادارانش.

احدی اظهار کرد: با همکاری دوستان فدراسیون و متخصصین حوزه ورزشی یکسری الزامات اخلاقی و فرهنگی قرارداد‌های بازیکنان آماده شد توسط وزیر محترم در آن کمیسیون مطرح شد و توسط وزیر محترم به همه کمیسیون‌ها ابلاغ شد که حتما باید الزامات فرهنگی و اخلاقی پیوست قراردادش هر بازیکنی باشد و می‌تواند باشگاه به اندازه همان مسایلی که در مورد فنی کوتاهی می‌کنند از قراردادش کم کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار