پزشک رئیس جمهور آمریکا درباره گزارش برخی رسانه‌ها در خصوص بازدید یک متخصص بیماری پارکینسون از کاخ سفید توضیح داد.

پس از اینکه کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی از توضیح وضعیت فیزیکی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امتناع کرد، کوین اوکانر، پزشک بایدن نامه‌ای منتشر کرد که در آن دلایل بازدید یک متخصص بیماری پارکینسون از کاخ سفید را توضیح داد.

پزشک بایدن تصریح کرد که دکتر کوین کانارد، متخصص پارکینسون، برای فیزیک سالانه رئیس جمهور انتخاب شد نه به این دلیل که او یک متخصص اختلال حرکتی است، بلکه به این دلیل که او یک متخصص مغز و اعصاب بسیار حاذق در والتر رید (بیمارستان نظامی) و در سراسر وزارت بهداشت نظامی است. 

وی افزود که کانارد از سال ۲۰۱۲ مشاور نورولوژی (عصب شناسی) در واحد پزشکی کاخ سفید بوده است.

کوین اوکانر همچنین گفت که کانارد تنها متخصص مغز و اعصابی است که از زمان روی کار آمدن بایدن سه بار او را معاینه کرده است و ویزیت بیماران در کاخ سفید کاری است که دکتر کانارد ۱۰ سال است که انجام می‌دهد.

پیشتر، وال استریت ژورنال با استناد به گفته‌های بازدیدکنندگان کاخ سفید گزارش داد، کوین کانارد، متخصص بیماری پارکینسون، در مجموع بین مارس تا ژوئیه سال جاری هشت بار به کاخ سفید رفته است و یک ملاقات با پزشک شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا داشته است.

عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با رقیب جمهوری خواه خود به شدت مورد انتقاد دموکرات‌ها قرار گرفته و تا کنون ۵ عضو دموکرات کنگره صراحتا خواستار کناره‌گیری او شده‌اند. بایدن در توجیه خود می‌گوید حین مناظره به دلیل سرماخوردگی شدید و خستگی ناشی از پرواز با هواپیما رمقی نداشته است. بایدن درخواست‌ها برای کناره‌گیری را رد کرده است و می‌گوید فکر نمی‌کند کسی بیشتر از او واجد شرایط ریاست جمهوری باشد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۹ تير ۱۴۰۳
در اصل فرقی مابین این دو عجوز فاسد اخلاقی و اقتصادی
نیست
بایدن با لبخند سر میبرد و زیر میزی بازی میکند
سیاستی را دنبال میکند که نفهمی
ولی ترامپ .روی میز بازی میکند و تا حدودی حرف دلش را میزند .لااقل میفهمی .تا حدودی کمی ..چی در مغزش میگذرد
فقط خیلی خیلی پولکی و بوی دلار را خوب استشمام میکند
آخرین اخبار