نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرد که دولت او از طرح اخراج پناهجویان به کشور رواندا در شرق آفریقا حمایت نخواهد کرد.

«کر استارمر» نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرد دولت تازه تشکیل شده او سیاست پیشین مبنی بر اخراج پناهجویان به کشور رواندا را دنبال نمی‌کند و از آن جایی که این طرح «بازدارنده نیست» او به چنین روندی پایان خواهد داد. 

به گزارش رویترز، استارمر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «طرح رواندا قبل از شروع مرده و دفن شده بود. این طرح هرگز برای عدم ورود قایق‌های کوچک به انگلیس کارساز و بازدارنده نبوده است». 

طرح اخراج پناهجویان از انگلیس به کشور رواندا که در شرق آفریقا قرار دارد، اولین بار در آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی پیشنهاد شد. به موجب این طرح، افرادی که از نظر دولت انگلیس «مهاجر غیرقانونی» معرفی می‌شدند، قرار بود برای پناهندگی و اسکان به رواندا فرستاده شوند. علیرغم جنجال‌های بسیار بر سر این طرح، داده‌های دولت انگلیس نشان داد شمار افرادی که به صورت غیرقانونی و از طریق کانال مانش وارد این کشور می‌شوند در ۵ ماه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. این آمار بدان معنا بود که دولت ریشی سوناک موفق نشده است جلوی ورود پناهجویان را بگیرد.

همچنین پیش از آن، یک سند دولتی منتشر شده نشان داد هزاران پناهجویی که قرار بود توسط وزارت کشور انگلیس به رواندا فرستاده شوند، مفقود شده‌اند. در آن زمان کارشناسان اعلام کردند که این افراد برای اینکه به آفریقا فرستاده نشوند عمدا مخفی شده یا به ایرلند رفته‌اند. حزب کارگر این وضعیت را یک «مضحکه» توصیف کرد و گفت که چنین رخدادی «عدم تسلط کامل» دولت بر سیستم پناهندگی را آشکار می‌کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار