ویکتور اوربان که به تازگی با پوتین دیدار کرده، از چندین دیدار غیرمنتظره دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که روز گذشته در میانه مخالفت‌های مقامات اروپایی به مسکو سفر کرده و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد، اعلام کرد که قصد دارد در هفته آینده نیز چندین نشست برگزار کند و این نشست‌ها «به همان اندازه غیرمنتظره» خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر مجارستان که کشورش از ابتدای این ماه تا آخر سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، روز گذشته در سفری غافلگیر کننده و از پیش اعلام نشده به روسیه رفت. این سفر به شدت مورد انتقاد مقامات اروپایی قرار گرفت تا جایی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سفر ویکتور اوربان به مسکو، منحصراً در چارچوب روابط دوجانبه میان مجارستان و روسیه انجام می‌شود... بنابراین، نخست وزیر مجارستان به هیچ وجه نماینده اتحادیه اروپا نیست». اوربان اندکی بعد به انتقاد اتحادیه اروپا از سفرش به مسکو واکنش نشان داد و گفت که «بوروکراسی پوچ بروکسل» هیچ دستاوردی برای حل جنگ روسیه و اوکراین نداشته است.

اوربان که همواره یکی از مخالفان اعمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا بر روسیه بوده است، پس از این دیدار اعلام کرد که اولین قدم را برای احیای گفتگو بین روسیه و اوکراین برداشته است. 

این مقام مجارستانی هفته گذشته نیز به اوکراین رفته و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. پس از دیدار، اوربان اظهار داشت که به زلنسکی پیشنهاد آتش‌بس برای آغاز مذاکرات با روسیه را داده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار