روند تحویل سکه‌های خریداری شده از مرکز مبادله چگونه است؟

سخنگوی مرکز مبادله در خصوص جزئیات تحویل سکه طلا چهاردهمین حراج مرکز مبادله نکاتی را مطرح کرد.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز گذشته چهاردهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران با تخصیص ۱۶ هزار و ۴۳۳ قطعه تمام سکه، ۱۶ هزار و ۹۳۰ قطعه ربع سکه و ۵۴۴۶ قطعه نیم سکه به پایان رسید.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که روند تحویل سکه‌های خریداری شده از مرکز مبادله چگونه است؟ اظهار کرد: در کل زمان تحویل به دو دوره ۷ روزه با هزینه انبارداری و بدون هزینه انبارداری تقسیم می‌شود. برنده حراج می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، پس از گذشت ۷ روز کاری پس از تخصیص به مدت ۷ روز کاری بعد مراجعه کند؛ در این دوره فقط هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه دریافت می‌شود در صورت تاخیر در دریافت سکه، متقاضی به مدت ۷روزکاری دیگر می‌تواند علاوه بر پرداخت هزینه تحویل با پرداخت هزینه نگهداری به مبلغ ۵۰ هزار تومان به ازای هر قطعه، سکه خود را تحویل بگیرد.

بالسینی اظهار کرد: شروع زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا چهاردهمین مرحله از ۲۰ تیرماه آغاز و تا ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود. هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود اشخاصی که طی بازه زمانی ۳۱ تیرماه تا ۷ مردادماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود این هزینه شامل روز‌های تعطیل نیز خواهد بود.

او همچنین اظهار کرد: در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار برگشت داده می‌شود؛ در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می‌شود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

برچسب ها: مرکز مبادله ، سکه طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار