۵میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن تایید شدند

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۵ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن در زمان ثبت نام واجد شرایط شناخته شدند.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اهمیت موضوع مسکن در تمامی بخش‌ها برای  تمامی مردم حائز اهمیت گفت: پیش از این در دولت‌های گذشته عقب ماندگی جدی در مسکن داشته‌ایم به طوری که ۵ میلیون ثبت نام در نهضت ملی مسکن ثبت شده است و این افراد حائز شروط لازم از جمله متاهل، فاقد مسکن بودند.

وی با بیان اینکه  برنامه جدی در دولت‌های گذشته برای ساخت و تامین زمین  صورت نگرفته بود گفت: دولت سیزدهم برای حل چالش مسکن طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن را مصوب کردند که در این زمینه  با همکاری تمامی دستگاه ها اقدام به تامین زمین کرده‌‍اند.

او گفت: پیش از تامین زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن حتی برای ۱۰۰ هزار ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن زمین وجود نداشت  چرا که  دولت‌های قبل بحث زمین را پیگیری نکرده بودند و زمین آماده برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود نداشت. اما دولت سیزدهم اقدامات لازم برای تامین زمین شروع شد. 

مالکی اظهار کرد: ۴۸هزار هکتار زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است و برای پروژه‌های مسکن مهر هم در استان‌های مختلف اقدام به تکمیل آنها و بسته شدن پرونده مسکن مهر در بسیاری از شهرها کرده‌ایم

وی با بیان اینکه در ۶۰ نقطه شهرک سازی انجام شده و برای اولین بار شهرک سازی در کشور کلید می‌خورد و در تامین زمین  اقدامات بی نظیری در حوزه رایزنی با جهادکشاورزی انجام شد گفت: ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب  و الحاق وجود دارد و ظرفیت بالفعل در این اراضی بیش از سه میلیون واحد مسکونی امکان ساخت وجود دارد.

مالکی بیان کرد: ساخت مسکن برای هیئت‌های علمی دانشگاه، کارکنان صنایع، نیرو‌های مسلح، کارکنان دولت‌ها در دستور کار قرار گرفت.اقدامات لازم را برای آماده سازی هزارو ۵۷۵ پروژه آماده سازی را تعریف کرد و به مرحله اجرا رسید.  

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار