مردم فروش دام در کنار جاده‌ها را گزارش دهند

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به ممنوعیت فروش دام در کنار جاده‌ها به افراد توصیه می‌شود که عرضه دام در کنار جاده‌ها را گزارش دهند.

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۲۵ نفر به تب کریمه کنگو در ۸ استان کشور مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

به گفته او، تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از اقدامات سازمان دامپزشکی و رعایت توصیه ها و دستورالعمل ها از سوی دامداران و مردم روند کاهشی داشته است.

اسدی ادامه داد: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از مراکز مجاز گوشت خریداری کنند و همواره از کشتار دام در معابر اجتناب کنند. 

به گفته او، با توجه به قرار گرفتن در آستانه محرم، بحث طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی در این ایام بویژه تاسوعا و عاشورا را داریم.

سخنگوی سازمان دامپزشکی از ممنوعیت فروش دام در کنار جاده ها خبر داد و گفت: با توجه به آنکه نظارت شرعی و بهداشتی بر فروش دام کنار جاده نیست، به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت  کنار جاده بدلیل توزیع دام های بیمار و قاچاق اجتناب کنند. همچنین از افراد تقاضا داریم که دام فروشی کنار جاده ها را از طریق سامانه ۱۵۱۲ گزارش دهند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار