۵۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: سرانه خرید حقیقی‌ها امروز ۳۹ میلیون ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۵۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل امروز با افزایش ۱۵۳۳۹ واحدی و ثبت ۰.۷۴ درصد افزایش به ۲.۰۹۰۴۳۵ واحد رسید این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۵۰۴۸ واحدی و ثبت ۰.۷۶ درصد مثبت به ۶۷۳.۱۹۵ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۵۰۳ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها ۳۹ میلیون ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۵۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او همچنین اظهار کرد: ۷۲ درصد بازار یعنی ۵۳۶ نماد مثبت و ۲۸ درصد بازار یعنی ۲۰۶ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت استخراج کانه‌های فلزی به میزان ۱۳ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت بانک‌ها با ۲۴ میلیارد تومان خروج پول بود.

آسایش در خصوص روند بازار هم بیان کرد: بازار امروز با وجود ابهامات زیاد، فروشنده قوی نداشت و البته خریداران درشت هم کمتر در بازار حضور داشتند. سرمایه گذاران ترجیح داده اند که تکلیف انتخابات مشخص شود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار