یک میلیون قطعه زمین در روستاهای کشور تامین شد

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تامین یک میلیون قطعه زمین در روستا‌ها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

داریوش بلدی، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در حوزه مسکن،با بیان اینکه  ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که برای همه این روستا‌ها طرح هادی در نظر گرفته شده است گفت: از این تعداد، در ۲۱ هزار روستا بازنگری طرح هادی نیز صورت گرفته است و در ۲۵ هزار روستا طرح هادی در حال اجراست.

بلدی توضیح داد: در دولت سیزدهم حدود ۱۸ هزار کیلومتر معابر روستایی آسفالت شده است که نشان از آسفالت بیش از ۶ هزار کیلومتر در سال دارد.

وی با اشاره به این که تامین زمین یکی از وظایف بنیاد مسکن در روستاهاست، افزود: به ۲ روش زمین به متقاضیان روستایی تخصیص داده می‌شود که یکی زمین‌های دولتی و دیگری تامین زمین با مشارکت مردم است.

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۸۵ هزار قطعه زمین به ساکنان روستا‌ها تحویل داده شده و تسهیلات هم تخصیص داده شده است.

وی در خصوص جهش تولید مسکن و امکان مهاجرت معکوس به روستا‌ها نیز توضیح داد: به بنیاد مسکن تکلیف شد که یک میلیون قطعه زمین آماده سازی  و در اختیار متقاضیان قرار دهد که این رقم برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده بود.

بلدی افزود: از این تعداد تقریباً نزدیک به یک میلیون قطعه شناسایی شده و ۵۰۰ هزار قطعه در سامانه قرار گرفته و تعداد واحد‌ها نیز مشخص شده است و به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

بلدی در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی جوانی جمعیت در روستا هاست که در روستا‌هایی که زمین وجود دارد می‌توان مشکلات موجود را برطرف کرد و مهاجرت از روستا‌ها به سمت شهر‌ها را محقق کرد.

وی افزود: برای این که بتوانیم مردم را در روستا نگه داریم و و مهاجرت معکوس داشته باشیم، باید اشتغال ایجاد کنیم که برای این موضوع طرح «منظومه روستایی» چند روستا را مشخص می‌کند که بر اساس آن مشاوران و تسهیل‌گران پتانسیل‌ها را شناسایی و بحث اشتغال را حل کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار