آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۲۰ هزار واحدمسکونی توسط بنیاد مسکن

معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات اجرایی ۸۲۰ هزار و ۷۲۶ واحد در شهر و روستا از ابتدای قانون جهش تولید مسکن در کشور آغاز شده است.

حمیدرضا سهرابی، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در حوزه مسکن با بیان اینکه  از ابتدای قانون جهش تولید مسکن، عملکرد بنیاد مسکن در شهر و روستا حاکی از آن است که در مجموع عملیات اجرایی ۸۲۰ هزار و ۷۲۶ واحد آغاز شده است گفت:  از این تعداد ۳۲۷ هزار و ۸۲۵ واحد اتمام یافته و در حال حاضر ۴۹۲ هزار و ۹۰۱ واحد در دست اجراست.

وی  با بیان اینکه  در بخش مسکن روستایی ۵۹۰ هزار واحد پروانه اخذ شده و ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد آغاز شده است گفت: در بخش مسکن شهری مجموعاً ۲۶۰ هزار و ۲۲۸ واحد شروع شده است.

معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ۲۱۲ هزار واحد در نهضت ملی مسکن در بخش شهری به متقاضیان تخصیص داده شده (براساس سامانه تم) و در حال حاضر ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد هم مسکن اقشار کم درآمد شهری داریم که مجموعاً مسکن شهری به ۲۲۷ هزار و ۸۰۰ واحد خواهد رسید.

وی افزود: شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ نیز تعداد ۳۱ هزار و ۲۰۵ واحد و با همکاری خیرین نیز ۷ هزار و ۸۸ واحد آغاز کرده‌اند.

سهرابی گفت: ۵۴ درصد از وادحد‌های مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شده و در حوادث طبیعی کشور تقریبا هیچ یک از واحد‌های نوسازی شده مسکن روستایی که توسط بنیاد مسکن ساخته شده بود آسیب ندیده اند.

او گفت: از دی ماه سال گذشته که تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و ۳۵۰ هزار واحد هدف گذاری شده است حدود ۲۹۰ هزا رواحد با بانک‌ها انعقاد قرارداد داشته اند.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار