رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده و ۱۰ هزار دوز دیگر نیز ۲ روز آینده وارد کرمانشاه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت) روند واکسیناسیون برای افرادی که در دور نخست واکسینه نشدند و هچنین ساکنان سرای سالمندان انجام می‌شود.

او گفت : از روز دوشنبه مجددا ۱۰ هزار دوز واکسن جدید کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد و سپس روند تزریق آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این واکسن‌ها در میان اولویت بعدی یعنی سالمندان بالای ۸۰ سال سن، بیماران مبتلا به سرطان و سایر بیماران خاص تزریق خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه آمار واکسن‌های تزریق شده تا پایان اردیبهشت ماه افزایش پیدا می‌کند، افزود: امیدواریم به زودی با راه اندازی خط تولید واکسیناسیون داخلی روند تزریق واکسن در کشور افزایش پیدا کند.

او به آمار بیماران مبتلایان به کرونا در استان پرداخت و ادامه داد: هم اکنون ۸۱۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۵ بیمارستان استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۴۱ نفر کاهش یافته است.

۸۱۶کرونایی در استان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در شبانه‌روز گذشته ۷۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۱۱ نفر افزایش داشته است.

مرادی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۷۲ بیمار نیز بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

او با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به این ویروس از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک هزار و ۶۲۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در حال حاضر از مجموع ۸۱۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه، ۱۴۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

مرادی افزود: از این تعداد ۳۲ نفر دارای حال وخیم بوده و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

او گفت: بدون شک ۲ هفته آینده برای ما بسیار دشوار خواهد بود و در صورتی که مردم و مدیران با جدیت دستورالعمل ها را رعایت نکنند با مشکل روبه رو می‌شویم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.