سنگاپور در سال ۲۰۲۰ بدترین رکود اقتصادی خود را به دلیل همه گیری ویروس کرونا تجربه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق آمار رسمی که دوشنبه منتشر شد سنگاپور در سال ۲۰۲۰ بدترین رکود اقتصادی خود را به دلیل همه گیری ویروس کرونا تجربه کرد. اگرچه در نهایت رکود اقتصادی اندکی کمتر از میزان پیش بینی شده بود.

میزان تولید ناخالص داخلی در سنگاپور در سال ۲۰۲۰، ۵.۸ درصد کاهش یافت و این در حالی است که پیش بینی رسمی ۶.۵ درصد بود. بخش‌های حیاتی تجارت و گردشگری به شدت آسیب دید.

به این ترتیب سنگاپور با نخستین رکود اقتصادی خود از زمان بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ رو به رو شد که دولت در چارچوب محدودیت‌های اعمال شده برای مهار همه گیری اکثر کسب و کار‌ها را تعطیل کرد.

این جزیره آسیایی که یکی از بازترین اقتصاد‌های جهانی را دارد به عنوان شاخص سلامت تجارت جهانی در نظر گرفته می‌شود وخامت اوضاع اقتصادی آن هشدار دهنده است.

با این حال اقتصاد در نیمه دوم سال رو به بهبود رفت و بخش‌های کلیدی مانند صنایع تولیدی فعالیت خود را از سرگرفتند.

طبق اطلاعات اولیه مربوط به رشد اقتصادی که از سوی وزارت بازرگانی منتشر شد در سه ماهه پایانی سال اقتصاد در مقایسه با سال قبل کاهش ۳.۸ درصدی داشت که کمتر از میزان پیش بینی شده بود.

سونگ سنگ وون، کارشناس اقتصادی می‌گوید به دلیل صادرات خوب برخی کالا‌ها انقباض به اندازه‌ای که گمان می‌شد وخیم نبود.

وی انتظار بهبود ۶ درصدی اقتصاد را در سال جاری دارد. وی گفت ما شاهد هستیم که شرکت‌ها از کاهش جدید محدودیت‌ها بهره مند می‌شوند و درخواست‌های جهانی برای ریزتراشه‌ها و دارو بسیار بالاست.

عملکرد سنگاپور در ابتدا به دلیل مهار همه گیری مورد استقبال قرار گرفت، اما پس از آن همه گیری در کانون‌های کارگران خارجی با دستمزد پایین ظاهر شد. با این حال روند شیوه در هفته‌های خیر به شدت کند شده است و روزانه شمار بسیار کمی بیمار گزارش می‌شود.

مقامات سنگاپور از هفته گذشته کارزار واکسیناسیون را آغاز کردند. به این ترتیب این کشور یکی از نخستین کشور‌های آسیایی است که واکسیناسیون را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار