جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهد نرخ بیکاری در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان دو رقمی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان‎، در حالی که تقابل دو حزب حاکم در کنگره آمریکا برای تمدید مزایای بیکاری برای ده‌ها میلیون آمریکایی که به علت رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده اند، همچنان ادامه دارد، آمار‌های جدید نشان می‌دهد ایجاد فرصت‌های شغلی در آمریکا در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه قبل به بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و میزان بیکاری در این کشور به رقم ۱۰.۲ درصد رسیده است.

بر این اساس، در حالی که گزارش اداره کار در آمریکا نشان می‌دهد در ماه ژوئیه، یک میلیون و هشتصد هزار فرصت شغلی جدید اضافه شده است، نرخ بیکاری در این کشور در همان ماه به ۱۰.۲ درصد رسیده است.

بسیاری از کسانی که در اوج بحران کرونا در آمریکا بیکار و از محل کار خود اخراج شده بودند، اکنون با بازگشایی تدریجی فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار، بار دیگر استخدام و به کار‌های خود باز می‌گردند. در حال حاضر رستوران‌ها و خرده فروشی‌ها بار دیگر استخدام نیرو را از سر گرفته اند و از سوی دیگر، بخشی از استخدام‌ها نیز به استخدام در بخش بهداشت و درمان باز می‌گردد.

با این حال، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد هر چند در مناطق جنوبی در آمریکا اوضاع اقتصادی در اواخر ژوئیه اندکی بهبود نشان می‌دهد، ولی احتمال می‌رود بار دیگر با موج دوم اخراج نیرو‌های کار در ماه اوت، روند وخامت بازار کار به وضعیت پیشین بازگردد.

در حال حاضر براساس آمار، نرخ بیکاری فعلی که ۱۰.۲ درصد است همچنان از رکود بزرگ اقتصادی تاریخ آمریکا در دهه سی میلادی بالاتر است. نرخ بیکاری برای سیاه پوستان در آمریکا ۱۴.۶ درصد است که نشان می‌دهد نابرابری نژادی در آمریکا در بازار کار نیز به وضوح دیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار